כיצד מזהים קורוזיה ומה הפעולות שיש לעשות כאשר המק נפגע מחדירת נוזלים.

שלום חברים,

אנחנו כאן פריקים של מק, למרות שהמאמר מתאים לכל סוגי המחשב, למשתמשי מק קצת יותר קריטי, יקר וכואב הלב כאשר המחשב פצוע ולכן אתן לכם את כל הטיפים והמידע שעליכם לדעת כדי למזער נזקים. 

****קודם כל וחשוב מאד!!!!!!****

אם המק שלכם בא במגע עם נוזלים וזו הסיבה שהגעתם למאמר הזה. התקשרו  מיד לטכנאי מקינטוש !!!! ותודעו כי הטכנאי שלכם מומחה במקינטוש ושיש לו ניסיון בניקוי קורוזיה וזיהוי של החלקים שנשרפו עקב הקורוזיה!!!!!!!  ואחר כך בזמנכם הפנוי תקראו את המאמר:) 

צריך מומחה לניקוי קורוזיה במחשב מקינטוש 

הנזקים למחשב  מחדירת נוזלים?

ברור כשמש שלא שופכים מים על המחשב המקינטוש החתיכי שלך, אך  תאונות קורות וחשוב לדעת מהם סוגי הנזקים שנוזלים עלולים לגרום למק שלך. בדרך כלל, אם פועלים נכון, המצב הינו הפיך, במקרה הזה הטיימינג הוא קריטי! 

חלק ניכר מהמק ובכלל מכל מחשב נייד או נייח  עשויים מלוחות שעליהם מודפסים ומולחמים המון רכיבים וחלקיקים חשמליים, רכיבים אלה מתוכננים ומוקפדים במיוחד כאשר מדובר במחשבים של מקינטוש מבית אפל. 

כשנוזל נשפך ובא במגע עם אחד הרכיבים המולחמים, בעצם עשוי להווצר קצר חשמלי בין רכיבים שונים, ולרב מה שקורה, אם אחד הרכיבים הינו בעל התנגדות חשמלית נמוכה מדי הרכיב עלול להישרף. למעשה אין זה משנה מה נשפך על המק , קפה עם שניים סוכר או מיץ סלק בריא אם הנוזל נשפך על המק, יש סיכוי גדול שהמחשב ייכבה כי משהו נשרף בפנים.

במצב זה כדי לתקן אותו, צריך לעשות ניתוח ללוח אם ולהשתיל רכיב חשמלי חדש.

יש הבדל אם הנוזל נשפך על מחשב נייח או נייד. בדרך כלל הנוזל נשפך על המקלדת ולכן אם מדובר באיי מק הסכנה היא רק למקלדת רק אם הנוזלים חדרו לבפנים, המקלדת עצמה עשויה פלסטיק ולכן אין כל כך בעיה. 

אלינו למעבדה הגיע איי מק עם קורוזיה אחרי שישב מתחת לחלון וכך היה חשוף ללחות ולגשם. אז סתם טיפ נוסף, את המקים שלכם תרחיקו מחלונות ותשמרו על סביבה יבשה ונקייה. רב מקרי הקורוזיה שאני נתקלת בהם הם של מחשבים ניידים (מקבוק פרו, מקבוק אייר, אפילו מק מיני), הסיבה שמחשבים ניידים חשופים יותר ל"תאונות" קורוזיה הינה כי כמעט כל החומרה של המחשב יושבת מתחת למקלדת, המשמעות היא שהנוזלים מחלחלים פנימה מיידית למקומות הכי עדינים של המק, ואז קיים סיכון לנזק חמור ומיידי. 

הקורוזיה ונזקיה-

חשוב מאד לפעול מהר, גם אם המחשב לא נכבה מיידית ולכאורה נראה כאילו הוא עבר את המקלחת בשלום, אין זה אומר שלא נגרם נזק. אחת מתופעות הלוואי של לחות או חדירת נוזלים ברכיבים מתכתיים היא קורוזיה.

קודם כל נתחיל בהבנה של מהי קורוזיה!

קורוזיה היא למעשה תהליך כימי הרסני בחומר שבו מתכת מתחמצנת בתוך מוליך. דוגמה מוכרת של קורוזיה בחיי היום-יום היא חלודה – תחמוצת ברזל שנוצרת כשברזל בא במגע עם אוויר (חמצן ולחות) לאורך זמן, והופעתה מואצת בנוכחות מים..  הקורוזיה מופיע גם המתכות אחרות שגם הן סובלות מתהליך הקורוזיה רק שבשונה מחלודה, מתכות כמו נחושת או אלומיניום למשל מלבינים ולאט לאט המתכת נאכלת ומתפוררת.

 כלומר בעולם האלקטרוניקה ובפרט בעולם המחשבים קורוזיה הוא תהליך שכל הזמן קורה למכשירים אלו במיוחד כשאנו חיים במדינה עם אחוזי לחות בשמיים. 

תהליך הקורוזיה הוא איטי, אך עם הזמן ההליך מאיץ ומתעצם. ולכן זוהי הנקודה הכי קריטית אם הייתה חדירת נוזל למחשב הזמן הוא הפקטור שיקבע אם תצליח להציל את המק שלך או לא. בדרך כלל עד 5-6 שעות המק ניתן להצלה, אך אם תהיה אדיש ותמתין עם התיקון סיכוי גדול שאתה צריך להגיד ביי ביי למק שלך. 

הליך הניקוי של המחשב מנוזלים המתבצע ע"י צוות טכנאי מקינטוש ב iService

אם מצאת מאמר זה שימושי הנך מוזמן/נת לשתף

איי סרוויס- מעבדת מקינטוש כאן בשבילכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

×

אנחנו כאן בשבילך

× איך אני יכול לעזור ?